Zoznam sa vedie pre každého poskytovateľa zdravotnej starostlivosti a pre každú plánovanú medicínsku službu, ktorá má určenú lehotu časovej dostupnosti. Ide o plánované výkony, ktoré si vyžadujú hospitalizáciu dlhšiu ako 1 deň alebo o jednodňové zákroky.
Prišla vám SMS o odmietnutí návrhu?
Nemusí to znamenať zrušenie termínu. Návrh na zoznam nezaradíme, ak poskytovateľ podá návrh na zdravotnú starostlivosť, ktorú nemôže poskytovať alebo ktorá nemá lehotu časovej dostupnosti.
Odporúčame kontaktovať poskytovateľa a dohodnúť si s ním ďalšie kroky.
Overte si čakaciu dobu pre váš výkon
Podľa medicínskej služby je určená lehota časovej dostupnosti, t. j. maximálna čakacia doba na daný výkon. Táto lehota začína plynúť dňom vyhotovenia návrhu.
Kompletný zoznam za všetky zdravotné poisťovne aj detaily návrhu zverejňuje NCZI (Národné centrum zdravotníckych informácií).
O zaradení alebo o odmietnutí zaradenia do zoznamu vás informujeme SMS-kou do 10 dní odo dňa zaradenia alebo odmietnutia.
O vyradení a dôvode vyradenia zo zoznamu vás informujeme SMS-kou najneskôr do 10 dní od vyradenia.
Ak poskytovateľ potrebuje zmeniť predpokladaný dátum výkonu, musí vám to oznámiť najneskôr
3 pracovné dni
pred predpokladaným dátumom plánovanej starostlivosti alebo 3 pracovné dni pred skutočným dátumom nástupu na plánovanú starostlivosť (podľa toho, ktorá udalosť má skorší termín).
Ak nemôžete nastúpiť na plánovaný termín alebo potrebujete termín zmeniť, je vaša povinnosť kontaktovať poskytovateľa.
Môže sa stať, že termín na plánovaný výkon v tejto lehote, bohužiaľ, nie je voľný.